Mateřská škola
Nadpis článku
Provoz školky 6:30 – 16:00
TŘÍDA BERUŠKY
Pedagogičtí pracovníci:
Jana Martinková – učitelka
Jitka Kadlubiecová – učitelka
Charakteristika třídy:
Do třídy Berušek bylo v letošním školním roce 2024/25 zapsáno 22 dětí, z toho 13 děvčat a 9 chlapců.
Aby péče o naše nejmenší byla zajištěna co nejlépe, zkvalitnění péče a individuální přístup při adaptaci dětí zajišťuje mimo paní učitelky také asistent pedagoga Silvie Divišová. Snažíme se o to, aby děti do školky chodily rády, těšily se z nových zážitků a poznávání.
Pracujeme podle třídního vzdělávacího plánu „Ve školce je nám hej, proto do ní utíkej“. Září probíhá v duchu adaptace na nové prostředí, aby dítě bez přítomnosti matky citově nestrádalo, začlenilo se do kolektivu vrstevníků. Pobyt v MŠ podporuje celkový rozvoj dítěte, zejména rozvoj řeči. V tomto období pátrá po příčinách jevů, které se mu snažíme přístupným způsobem vysvětlit v odpovědích na otázku „Proč?“
Zabezpečujeme dostatek tělesné aktivity, klademe důraz na každodenní pobyt dítěte venku. Upevňujeme pocit bezpečí a jistoty, rozvíjíme sebevědomí. Podporujeme radostné prožívání, samostatnost, chválíme za úspěch a povzbuzujeme při neúspěchu. Postupně se učíme dodržovat základní pravidla chování a jednání. Uplatňujeme názorné pomůcky, fantazii, tvořivost, zapojení do činností co nejvíce smyslů dítěte.
TŘÍDA SLUNÍČKA
Pedagogičtí pracovníci:
Hana Crhová – ředitelka
Bc. Alena Pobořilová – učitelka
Charakteristika třídy:
V letošním školním roce 2024/2025 je do heterogenní třídy Sluníčka zapsáno 24 dětí, z toho 10 chlapců a 14 děvčat. 18 dětí by příští školní rok mělo nastoupit do ZŠ.
Náš třídní vzdělávací program vychází z obsahu „Rámcového vzdělávacího programu“, tj. z pěti vzdělávacích oblastí – biologické, psychologické, interpersonální, sociálně kulturní a environmentální. Tematický plán s náměty na seznamování jsme nazvali „Všem se nám tu dobře žije, vždyť jsme školka HARMONIE“. TVP je zaměřen na výtvarné, hudební a sportovní činnosti (saunování, tenis, plavání, lyžování, lehkoatletické disciplíny). Dále je celoročně využíván zpracovaný projekt školního plánu EVVO s názvem ,,V přírodě je nám hej, proto do ní utíkej!“, který je zaměřen na aktivity spojené s přírodou – seznamováním, pobytem a činnostmi v přírodě, ochranou životního prostředí.
Každý tematický blok je rozpracován do podtémat, primárně podle ročních období a aktuálně podle probíhajících svátků, sekundárně navazuje na prožitky dětí, využívá dětské zvídavosti a potřeby objevovat. Časový plán bloků je orientační, umožňuje tedy flexibilní práci s ohledem na aktuální možnosti a výsledky evaluačních činností.